Az Alibaba megvette a hongkongi South China Morning Post című lapot

Az Alibaba, a kínai e-kereskedelmi óriás megvásárolta a South China Morning Post (SCMP) című patinás hongkongi angol nyelvű napilapot és a hozzátartozó “médiavagyont”, egyúttal azt ígérte: fenntartja a szerkesztőségi függetlenséget, a minőségi tartalom-előállítás érdekében pedig befektetéseket fog eszközölni.

Erről a nemzetközi hírügynökségek, a kínai online média és maga az SCMP is beszámolt pénteken, helyi idő szerint az esti órákban.

Az egyelőre ismeretlen összegű vásárlás révén az Alibaba a digitális világban érvénysülő erejét fogja ötvözni az SCMP kiváló szerkesztői képességeivel, megnyitva az utat a 112 éves lap számára a globalizálódás irányába, vagyis Kína bemutatására a világ minden részén élők számára – jelentette ki Joseph Csaj (Tsai), az Alibaba Group egyik alelnöke.

Csaj azt is hangsúlyozta, hogy az új tulajdonos a minőségi tartalom fenntartásában és az olvasók bizalmának megtartásában érdekelt. Úgy vélte, a bizalom feltétele az objektív, kiegyensúlyozott és tisztességes újságírás. “Annak ellenére, hogy mi vagyunk a tulajdonosok, a szerkesztőkre bízzuk a szerkesztői politikát és bármely sztori feldolgozásának módját. Ezt alapelvnek tekintjük” – állította.

Csaj szerint a fő nyugati hírgyártók Kínát “sajátságos szemüvegen” keresztül tudósítják. “Mi úgy gondoljuk, hogy a dolgokat olyannak kell bemutatni, amilyenek. Tényeket kell közölni, az igazat kell mondani, ezek azok az elvek, amelyeket a működésünk alapjának tekintünk” – állapította meg.

A nagymúltú South China Morning Post első példánya 1903. november 6-án került ki a nyomdákból, az újság később Ázsia egyik vezető lapjává vált. Elsőként 1971-ben vezették be a hongkongi tőzsdére és 1987-ben vált Robert Murdoch médiabirodalmának részévé. 1990-ben újra a tőzsdére került, 1993-ban lett többségi tulajdonosa a malajziai mágnás Robert Kouk Kerry Media nevű vállalkozása.

A Bloomberg e témához kapcsolódó friss írásának kommentátora szerint a váltás jót tehet a hongkongi lapnak, mivel korábbi tulajdonosa már nem látott sok fantáziát a lapban. Viszont az “innovatív és előrelátó” Jack Mának az Alibaba 50 éves alapítójának kezében “fényes jövő várhat” rá. Ma 2014-ben, miután cégének részvényeit a New York-i értéktőzsdére vitte, Kína leggazdagabb embere lett.

Forrás: Az Alibaba megvette a hongkongi South China Morning Post című lapot

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s